Vanaf 1 januari enkel elektronische maaltijdcheques!

Vanaf 1 januari 2016 heeft de elektronische maaltijdcheque definitief de plaats ingenomen van de papieren versie.

De elektronische kaart werd al in 2011 ingevoerd om de administratieve lasten en de bijhorende kosten (dienstverlenings-en transactiekosten) van de papieren maaltijdcheques te verminderen.

De elektronische cheques kennen heel wat voordelen. Zo zullen werkgevers voortaan gespaard blijven van de bewerkingen, controle en de verdeling van de maaltijdcheques. Daarbij zal het risico op fouten of verliezen van de cheques haast volledig verdwijnen. Het elektronisch systeem is bovendien veel gemakkelijker in gebruik, zowel voor de werknemers als voor de handelaren.

Let wel, de werkgevers die maaltijdcheques toekennen via een individuele overeenkomst, moeten de modaliteiten die van toepassing zijn in geval van verlies of diefstal van de drager voor de elektronische maaltijdcheques, vermelden in het arbeidsreglement.